neljapäev, 10. jaanuar 2019

Lambavalvurid ja basseinihooldajad

Oleme juba pea nädal olnud lambavalves. Kõik sujus eilseni hästi, kui ühes farmis olid lambad läbi aia jooksnud teisele põllule. Farmer arvas, et võibolla rebased ajasid neid öösel taga. Mis seal ikka, ajasime lambad õigele põllule tagasi ja parandsime aia. Teises farmis oli üks kuldne kolmik tallesid valel põllul. Arvasime et selle väikse grupi ajamine saab olema keeruline. Esialgu oligi, sest nad ei tahtnud õigest väravast sisse minna. Kui lõpuks läksid, oli edasi lihtne, järgmistest läksid läbi nii nagu nad juba teaksid kuhu peab minema. Üldiselt lambaid kontrollides peamegi vaatama, et kõik oleks õige põllu peal ja et nende jooginõud oleks puhtad ja vett täis.
Basseini peame umbes iga kolme päeva tagant vett juurde laskma ja igapäevaselt kühveldame langenud lehed välja. Muidugi oleme ennast premeerinud jahutavate suplustega.
Üks uudis veel. Pühapäeval käisime autootsingul Perthis. Välja oli valitud 3 tükki ja otsustasime jooksvalt vajadusel veel päeva jooksul otsida. Valikus olid ainult erineva aasta Toyota Land Cruiserid, seda sellepärast et see on kõige levinum maastur Austraalias, mis tähendab, et varuosad on alati saadaval ja odavad. Plussiks on neljarattavedu, mis viib sind läbi liiva ja annab suurema võimaluse avastada Austraaliat. 
Esimeseks neie valikus oli 1994 aasta manuaal käigukastiga 80 seeria diisel länkar, millel olid suured mudarehvid ja pagassis juba ka sahtlid olemas asjade paigutamiseks. See oli nagu reaalne tank, istud kõrgel, lamav politsei peaaegu et tunda pole ja ruumi oli ka sees palju. Miinuseks oli aga teine käik, mis käike alla vahetades ei tahtnud sisse minna. Lisaks oli ka hind kõrge. Jätsime auto meelde ja seadsime sammud edasi. Järgmine oli vähe uuem Land Cruiser, aga see haises seest nii koera ja kui suitsu järgi, nii et ma ei olnud nõus isegi proovisõitu tegema. Vahepeal lisandus nimekirja veel üks auto ja see tundus kõigist kolmest kõige parem, murettekitav oli ainult kütusekulu, mis oli 18L sajale. Jätsime meelde ja läksime vaatama viimast, mis selleks päevaks kokku lepitud oli. Peale seda oli juba tekkinud ka variante, aga kuna see oli kellaajaliselt kokkulepitud, siis läksime vaatama. Tegemist 2004. aasta Toyota Land Cruiser Prado GXL'iga. GXL tähendab, et on tavalisest Land Cruiserist veidi laiem ehk mahukam. Juba esmamulje oli suurepärane, auto oli nii seest kui väljast puhas (Austraalias on tavaline et auto on must kui seda vaatama lähed). Proovisõitu tehes läks ka nägu naerule, sest neljaliitrine bensiinimootor veab hästi ja isegi gaasiga läks hästi edasi. Sisetunne ütles, et see auto on õige ja nii ta sellel päeval meie pereliikmeks saigi. Sees on 7 istet, millest kaks tagumist me võtame välja, et saada asjade paigutamiseks ruumi juurde. Kuna tahame teha rännaku Lääne-Austraalias, siis autost saab ühtlasi maja. Plaan on osta katusetelk, mis saab meie magamistoaks, köögikupatuse mahutame autosse, elutuba saab olema auto kõrval katuse all, välikäimla on metsa sees, dušši ilmselt leiutame auto külge ja kõik muu vajalik tekib jooksvalt. Ühesõnaga on meil vaja veel paarituhande eest autole varustust osta, et see oleks valmis olema ka meie maja eest. Aega hetkel veel on, kuna lambapidajad oleme ilmselt kuskil 20.jaanuarini. Seega proovime selleks ajaks auto komplekteeritud saada ja võimalik et teeme siis juba väikse reisi lõunapoole, põhjapoole mõistlikum talvel minna, sest seal on väga kuum ja niiske praegusel ajal.

Selline ta meil siis on:




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar