reede, 4. jaanuar 2019

Head uut aastat!

Tean, palju aega...väga palju aega on juba möödas viimasest postitusest. On olnud palju tegemist ja vähe motivatsiooni kirjutamiseks.
Sydney. See on tõnase postituse teema, sest see on olnud meie peatuspaik viimased päevad.
Pidime välja lendama 28.detembril, kuid mõni tund enne meie lendu see tühistati. Sõitsime lennujaama, aga seal letis, kus peaks check in'i teha saama, polnud kedagi. Küsisime teiselt lennufirnalt, mis neil samaks õhtuks pakkuda on. Mõistliku raha eest polnud midagi. Lõpuks saime uued piletid järgmise päeva lõunaks. Ja saime kinnituse, et tühistatud lennu eest saame raha tagasi. Hea seegi, kuigi uued piletid olid meie eelarvst väljas. Saime ööbida sõbra pool ning järgmise päeva lõunal suundusime lennujaama. Lend sujus väga hästi, saima süüüa ja juua. Kõht täis, meel hea. Perthi ja Sydney ajavahe on 3 tundi, ehk Eestiga pikenes ajavahe üheksa tunnini! Maandusime paar tundi enne südaööd Sydneys. Lennukiaknast nägin juba kuulsat silda ja ooperimaja. Raikko arvas, et siis ei peagi minema neid vaatama ja võime kohe tagasi suunduda. 😅 Lennujaamast saime kiiresti välja, kuna lendasime ainult käsipagasiga. Ööbima pidime meie klassiõe korteris, kes ise aastavahetuseks Tasmaaniasse läks. Seega üürisime tema korterit. Võtmed saime kätte ta sõbra käest. Korter oli pisike kahetoaline, 40 minutilise bussisõidu kaugusel kesklinnast, mis tegelikult ei olnud kaugel arvestades Sydney suurust, mis on üle 12 000 ruutkilomeetri (harjumaa pindala 4333 ruut km). Liiklesimegi kõik päevad ühistranpordiga, sest nii tundus kõige soodsam. Nägime ära Sydney ooperimaja, sadamasilla (Harbour Bridge), suplesime kõige kuulsamas rannas Bondi beach ja sõime imemaitsvat steiki ja kala. Lisaks külastasime loomaaeda, mis oli ka lahe elamus. Reisi kõige põnevam kogemus oli kiirkaatri sõit Sydney lahes. Nägin üks päev seda järske kurve võtmas ja lainetes hüppamas ja ütlesin Raikkole, et tahan ka sellega sõita. Mõeldud, tehtud. Kaater mahutas umbes 20 inimest. Paadi juht oli vägev austraallane Adam, kes tegi kindlaks, et me kuivana sellelt kaatrilt ei lahkuks. Päev oli palav ja jahutav soolane ookeanivesi ei tundunud üldse halb. Tuul sasis juukseid, samal ajal kui kaater mööda lained hüppas. Vaated olid imelised, tuhanded kaldaäärsed majad, väikesed rannad, valged purjekad ja helesine ookeanivesi - elu tundus muretu. Kuni hetkeni mil avastasin, et olin tagasilennupiletid broneerinud mitte 2.jaanuariks vaid veebruariks. Pidime jälle ostma uued piletid. Mis seal ikka, tagasi oli ju vaja saada. Lisaks hilines meie lend 2 tundi.
Aastavahetus möödus 30kraadises kuumuses. Tahtsime ilutulestikku näha kõige magusama koha pealt ja teadsime et selleks tuleb vara kohale minna. Jõudsime kella ühe aeg päeval, kui selgus, et see koht on juba täis. Sydneys nimelt on aedadega piiratud kohad, kust saavad inimesed ilutulestikku jälgida, osad on tasulised, osad tasuta. Selleks et head tasuta kohta saada, tuleb juba hommikul kohale minna. Jäime kahjuks hiljaks, et saada hea vaade nii sillale kui oopermajale. Pidime leppima hea vaatega ooperimajale ja kehvema vaatega sillale. Võtsime oma toidukoti kaasa, viskasime rätikud teiste inimeste sekka maha ja jäime ootama südaööd. Õnneks oli päike enamus aega pilve taga, mis säästis meid põletusest. Mängisime kaarte ja rääkisime juttu kõrval olevate inimestega. Ilutulestik oli äge, aga enne südaööd lõpetas minu telefoniekraan töötamast, mis tegi mind veidi kurvaks ja ma ei nautinud seda nii nagu ma tahtsin.
Telefon hakkas paari päeva ise tööle, kindluse mõttes varundasin kõik pildid ja tegin telefoni puhtaks, kartes et äkki mingi viirus ja võib uuesti juhtuda.
Sydney - väga rahvarohke suurlinn, kus peale postkaartidel asuva ooperimaja ja silla väga midagi vaadata pole. Kliima on väga niiske, aga loodus troopiliselt roheline. Me saame selle koha enda "to do" listist maha tõmmata ja mõlemad oleme samal arvamusel, et rohkem ei läheks. Võimalik, et 4 päeva jäi lihtsalt väheks, et kõike avastada, aga samas ei tekitanud see linn ka tunnet, et tahaks rohkem näha. Ooperimaja ja sild on muidugi vaatamist väärt, aga kas ainult selle pärast Sydneysse minna?  Kui rahakott on paks siis miks mitte 😅.

Sydney Harbour Bridge

Ooperimaja
 Ooperimaja ja veeliiklus
Ikka ooperimaja
Sillal
Rahva seas uut aastat ootamas
Rõõmsad!
Sõnu polegi vaja
Head uut aastat, kallid pere ja sõbrad! ❤️❤️

Tegelikult on mul veel pilte, aga oleks liiga palju olnud. Lisan järgmine kord. Kallid!