esmaspäev, 30. aprill 2018

Oi Kaera Jaan, oi Kaera Jaan..

Jagan mõningaid uudiseid eelmisest nädalast. Uus külvamismasin, millega Raikko peaks hakkama tööd tegema, saabus küll rohkem kui nädal tagasi, aga see ei tähendanud et see töökorras oleks. Selgus, et kaks õpipoissi on selle kahekesi kokku pannud ja seda totaalselt valesti. Küll on rattad vale pidi, küll muttrid ja poldid puudu, torud liiga pikad, asjad kõverad, puudu või tegemata. Ühesõnaga on sellega tükk tegemist olnud ja see uhiuus asi ei ole siiani töökorras, sest polnud õiget inimest kes algusest peale oleks seda õigesti kokku pannud. Mina aga olen juba pea nädal aega vana aga töökorras külvajaga kaera lammaste jaoks külvanud. Algul oli ikka hirmus küll nii suure masinaga nii vastutusrikast tööd teha. Farmer pihtis Raikkole ka, et ma olin väga, väga närvis algul olnud kui ma esimest korda tema järelvalve all sõitsin. Aga et kui ta poole päeva pärast tagasi tuli, siis olin ma rahulik ja asi sujus hästi. Olingi hirmus närvis, ei tahaks küll posti või aeda sellega maha võtta. Olen siiani juba 400ha külvanud ja tunnen et arenemisruumi on siiani, aga iga päevaga läheb aina paremaks ja saan osavamaks. Väike hirm on alati sees, eriti kui aia ääres sõidan, koguaeg vaatan selja taha ja vajadusel korrigeerin. Aiaääred ongi kõige keerulisemad, sest siis ei saa üldiselt automaatjuhtimist kasutada vaid pead vaba käega ise juhtima. Põllu keskel on üldiselt lihtne - automaatjuhtimine peale ja ootad kuni jõuad põllu lõppu, et juhtimine üle võtta ja keerata järgmise rea peale. Vahetevahel on ka takistused teel - kivihunnikud, millest tuleb üle või ümber minna, vastavalt suurusele. Aeg läheb üldiselt kiirelt, sest pidevalt tuleb asjadel silma peal hoida - et vili ja väetis õige õhusurvega tuleks, ega need otsas pole, kive jälgida ja pöörata õigel hetkel. Siiski ootan juba et Raikko külvaja saaks ka hoo sisse ja saaksime koos ühel põllul rallida. Asi nii palju edasi lükkunud, et ehk homme...aga ei tea mis nad jälle homme avastada võivad, mis valesti.
Mina ilmselt homme jälle uuele põllule kaera külvama, võimalik et see viimane kaerapõld ja siis nisu peale üle.
Ahjaa, vahepeal on märkamatult möödunud pool aastat kui viimati jalad Eestimaad puudutasid. Tervitusi teile kaugele ja saatke meile vihma, et vili mühinal kasvama hakkaks! 

Säärane masin külvab, punases kastis on väetis ja vili, mis torude kaudu maa sisse jõuab

Gps'i järgi tuleb end valge joone peale paika panna ja automaatjuhtimisnuppu vajutada, minul käed vabad. Sinine tähistab külvatud ala ja hall külvamata. Kui üksi olen, pean rea vahele jätma, sest traktor ei keera välja kõrvalolevasse ritta

Traktorisse tuleb lõuna kaasa võtta. Näide - täidetud pannkoogid, puuviljad ja shokolaadiküpsis

Õnnelik, sest taas unistus täidetud - sõita suuuure traktoriga suuurel põllul



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar